Toimitusehdot

Asiakastiedot 

Asiakkaan tulee ilmoittaa tilausta tehtäessä nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite (katuosoite, postinumero ja – toimipaikka) sekä puhelin-/matkapuhelinnumero. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.

Hinnat ja tuotetiedot

Jokaisen tuotteen hinta löytyy tuote-esittelyn yhteydestä. Hinnat sisältävät arvonlisäveroa 24 %. Arvonlisäveron osuus kauppasummasta näkyy erikseen tilausvahvistuksessa ja/tai laskussa. Kuljetusmaksu ei sisälly hintoihin. Valittu toimitusvaihtoehto vaikuttaa toimituskulujen hintaan. Hinta- ja tuotetiedot ovat sitoumuksetta. Kaupan peruuntuessa mahdollisten toimitusvaikeuksien vuoksi myyjän vastuu rajoittuu enintään kaupan purkamiseen ja peruuttamiseen. Varaamme oikeuden hinta- ja tuotetietomuutoksiin. Tuotteiden koko ilmoitetaan tuotteessa. Valmistusmateriaalin elävyyden vuoksi tuotteissa voi esiintyä heittoa. Sallitun eroavaisuuden raja on 3,5% tilatusta.

Toimitustavat

Toimitustavat ovat voimassa Manner-Suomessa. Ulkomaille tai Ahvenanmaalle toimitettavissa tuotteissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 044-7889990 tai 0400-740574 ma-pe klo 9–15 tai sähköpostitse verkkokauppa(at)matto.fi

  1. Alle 30€ tilauksissa nouto lähimmästä Matkahuollon tai Postin toimipisteestä, hinta 10 €/lähetys.
  2. Yli 30€ tilauksissa nouto lähimmästä Matkahuollon tai Postin toimipisteestä, hinta 0 €/lähetys.
  3. Toimitus perille Matkahuollolla tai Postilla, hinta 9,90 €/lähetys max.5 kollia. Minimitilaus 30€.
  4. Nouto Salon Ylhäisten Sisustustehtaalta tai Vantaan kauppakeskus Viisarin MATTO.fi myymälästä.

Toimitusaika

Toimitusaika varastotavaralle normaalisti on 1-5 työpäivää. Leikattavissa, kantattavissa ja muissa erikoistöissä, kuten sisalmatoissa, toimitusaika on alkaen 2 – 3 viikkoa. Poikkeavista toimitusajoista (tehdastilaukset), ilmoitamme tuotetietojen yhteydessä sekä tilausvahvistuksessa. Mikäli toimitusaikaan tulee muutoksia, olemme mahdollisimman nopeasti yhteydessä asiakkaaseen. Noudettaessa Ylhäisten Sisustustehtaalta tai MATTO.fi myymälästä, odotathan ilmoitusta tilauksen valmistumisesta. Ylhäisten Sisustustehtaalla tuotteet ovat yleensä noudettavissa seuraavana päivänä klo 16.00 ja Vantaalle seuraavana perjantaina iltapäivällä.

Toimitusmaksu

Toimitusmaksu määräytyy valitun kuljetusmuodon mukaan ja se on näkyvillä ostoskorissa ja/tai tilausvahvistuksessa.

Palautukset 

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton, toisin sanoen sitä voi kokeilla, ei käyttää. Palautuksesta tulee ilmoittaa myyjälle ennakkoon kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa(at)matto.fi. Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Noutamatta jätetty toimitus ei ole peruste palauttaa tuotteita. Verkkokauppias ei ole vastuussa tavarantoimittajan tiedotuskatkoista asiakkaalle. Verkkokauppias ei ole velvoitettu maksamaan palautuksesta aiheutuvia kustannuksia. Kuluista, jotka aiheutuvat yritykselle toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta toimipaikasta perimme erillisen 10 €:n maksun.

Tarjoamme asiakkaillemme ilmaisen palautusoikeuden. Voit palauttaa kuluitta yhden tilauksen vuoden aikana. Mikäli tilaat useamman kerran vuoden aikana meiltä, voit palauttaa veloituksetta vain yhden mattotilauksen. Seuraavassa palautuksessa joudut maksamaan palautuksesta aiheutuneet toimituskulut itse.

Poikkeus palautusoikeuteen

Mittatilaustyönä tehdyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Tuotteen palautusohje

  1. Ilmoita sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa(at)matto.fi tai puhelimitse numeroon 044-7889990 ma-pe klo 9- 16 aikomuksesi tehdä tuotepalautus. Ilmoita samalla tilauksen tilausnumero ja palautettavat tuotteet.
  2. Liitä mukaan seuraavat tiedot:
  • nimesi
  • tilausnumerosi
  • palautuksen syy

3. Voit palauttaa tilaamasi lähimpään Postiin tai Matkahuoltoon. Palautus tapahtuu samalla toimitustavalla, jolla olet tuotteen tilannut. Postin kautta tilatut Postin toimipisteeseen ja Matkahuollolla tilatut Matkahuollon toimipisteeseen. Kotiin tilatut jakopaketit tulee palauttaa toimituksen suorittaneen välittäjän kautta.

Reklamaatiot 

Kuljetuksesta aiheutuneista vaurioista on välittömästi tehtävä ilmoitus kuljetusyhtiölle tai tavaran luovuttaneelle asiamiehelle. Lisäksi ilmoitus pitää tehdä myös myyjälle osoitteeseen verkkokauppa(at)matto.fi

Mikäli tuote on väärä tai viallinen, asiakkaan tulee tehdä reklamaatioilmoitus välittömästi asiakaspalveluumme, osoitteeseen verkkokauppa(at)matto.fi tai puhelimitse numeroon 0400-740574  ma-pe klo 9-15. Mahdollisessa väärän tai viallisen tuotteen tapauksessa tuotteen vaihtaminen on maksutonta.

Emme vastaa vaurioista, jotka johtuvat tuotteen väärinkäytöstä, asiakkaan huolimattomuudesta tai normaalista kulumisesta.

Tilauksen peruminen 

Asiakas voi peruuttaa tilauksen ennen kuin tuote on lähtenyt varastosta. Sen voi tehdä osoitteeseen verkkokauppa(at)matto.fi tai puhelimitse numeroon 044-7889990 ma-pe klo 9-15.

Peruutusilmoituksessa tulee olla tilausnumero ja asiakkaan yhteystiedot. Tilauksen peruminen on maksutonta

Maksutavat / Maksuehdot

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass

Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

GSM-maksu

Ainapay

Palvelu perustuu 060605-maksupalvelunumeroiden käyttöön. Maksaminen tapahtuu soittamalla maksupalvelunumeroon ja toimimalla äänitiedotteiden mukaisesti.

Palvelun hinta on palvelunumerokohtainen ja sisältää tuotteen hinnan sekä palveluun liittyvän laskutuskorvauksen. Palvelun hinnan lisäksi asiakas maksaa normaalin matkapuhelumaksun oman matkapuhelinoperaattorinsa hinnoittelun mukaisesti. GSM-maksuostot peritään käyttäjän puhelinlaskussa.

Palvelun käytön rajoitukset /matkapuhelinliittymä:

  • Yksittäinen ostotapahtuma enintään 52,32 € (sis. alv)
  • Ostokset kuukaudessa enintään 100 € (sis. alv)
  • Enintään kaksi ostosta päivässä
  • Ei toimi prepaid-liittymillä

Lisätietoja: ainapay.fi

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto, Mash (ent. Euroloan) ja Svea. Collector ja Svea tarjoavat lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf

OPn lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

collector.fi
jousto.com
mash.com/fi
webpay.svea.com/fi

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Klarnan Checkout palvelussa käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit oavt kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Maripa Oy:n tukkuasiakkaat voivat tilata verkkokaupasta tuotteita oman sopimuksensa mukaisesti. Rekisteröitymällä verkkokaupan käyttäjäksi, saat oman henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen palveluun.

Payment options

With Klarna Checkout you can shop online easily, flexibly and safely. By replying couple of easy questions you identify yourself in the service and can choose the best payment method for you.

You can choose between following payment methods: invoice, part payment, cards or bank payments – all equally safe! By using Klarna Checkout you agree terms of Klarna AB (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm). Terms can be found on checkout. If you have payment-related questions, we kindly ask you to contact Klarna customer service. You find contact details of customer service, My Klarna service and other useful info at https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Yhteystiedot

MATTO.fi on Maripa Oy:n verkkokauppa. Maripa Oy:n yhteystiedot ovat:

Maripa Oy (0663419-4)

Ylhäistentie 3

24130 Salo

Verkkokauppaan liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä myös sähköpostilla verkkokauppa(at)matto.fi tai puhelimitse ma-pe 9-15 0447889990.

Voit tustua tietosuojaamme tästä.